Meer inspraak voor bewoners bij besluiten in de openbare ruimte

Inspanningen 2021 W206 Openbare ruimte

Inspanningen 2021 W206 Openbare ruimte

Inspanning

Meer inspraak voor bewoners bij besluiten in de openbare ruimte

Inspanningen 2021 W206 Openbare ruimte

  • Organiseren inbreng inwoners bij herinrichting Hommelseweg en Dalweg.
  • Met inwoners ontwikkelen plan parkeeroverlast in Klarendal Zuid (op basis van stadsbrede visie).
  • Bespreken uitkomsten verkeersplan Arnhem-West met inwoners en nagaan welke acties nodig zijn.

Turap 2 2021

  • Herinrichting Hommelseweg /Dalweg en het participatieproces is lichtelijk vertraagd vanwege later beschikbaar komen van middelen. Aanleg rotonde - Hommelseweg /Thomas a Kempislaan vindt wel plaats zodat de verkeersveiligheid op deze plek toeneemt. Aanpak aanliggende plein is met bewoners tot stand gekomen.
  • Ontwikkeling Parkeerplan Klarendal Zuid: we zijn bezig met een stadsbrede visie voor parkeren. Zodra deze gereed is, kunnen we verder met de ontwikkeling parkeerplan Klarendal zuid Verkeersonderzoek Arnhem-West is uitgevoerd. Hieruit vloeien geen maatregelen op korte termijn uit voort.     

Jaarverslag 2021

In 2021 is in afstemming met bewoners de rotonde op de kruising Hommelseweg/Dalweg gerealiseerd.
De ambitie was ook om het proces voor burgerparticipatie voor de herinrichting Hommelseweg (uitvoering eind 2022/begin 2023 op te starten, maar dit is vertraagd en wordt het eerste kwartaal 2022  opgestart. De herinrichting van de Dalweg is verschoven naar 2023.
De ontwikkeling van een parkeerplan voor Klarendal -zuid heeft nog niet plaatsgevonden vanwege de vertraging in het tot stand komen van een stadsbrede parkeervisie voor de wijken rond het centrum. De afspraak is dat het plan gebaseerd wordt op deze visie.  
Het onderzoek naar de verkeerssituatie Arnhem-West, mede in relatie tot de nieuwe projecten die daar lopen,  heeft plaatsgevonden. Dit toont aan dat de verkeersintensiteit binnen aanvaardbare marges ligt, uitgaande van landelijke normering daarvoor. Echter, de bewoners ondervinden wel degelijk overlast van verkeerssituaties zoals bijvoorbeeld parkeerdruk, te hard rijden in wijken, sluipverkeer door wijken en ontbreken schoolzone.
Duidelijk is dat een oplossing hiervoor een langeretermijnvisie vraagt. Dit onderwerp is door het team Leefomgeving wel aangekaart maar in 2021 niet opgepakt door de kernorganisatie Voor 2022 zit dit wel in de planning bij de afdeling Mobiliteit. De ontwikkeling van een parkeerplan kon helaas niet in 2021 worden opgepakt.

Deze pagina is gebouwd op 04/22/2022 14:19:16 met de export van 04/22/2022 08:58:53