Realiseren van comfortabele/toegankelijke mobiliteit

Visie op mobiliteitshubs

Visie op mobiliteitshubs

Inspanning

Visie op mobiliteitshubs

Een goede aansluiting van de verschillende vormen van mobiliteit (auto, trein, bus en (deel)fiets) op elkaar wordt steeds belangrijker. Hubs spelen bij deze overgang een belangrijke rol. Een (mobiliteits)hub kan het beste worden gedefinieerd als een fysieke plek waar verschillende vormen van vervoer en vervoersaanbod samenkomen. We gaan een visie op de Arnhemse hubs opstellen. Wat voor hubs onderscheiden we, hoe zien ze eruit en waar moeten ze komen te liggen zodat ze samen een goed netwerk vormen van plekken waar reizigers eenvoudig naar en door de stad kunnen reizen met verschillende modaliteiten.

Turap 2 2021

We hebben bijgedragen aan een regionale visie op mobiliteitshubs. Daarop aansluitend zijn wij begonnen met het opstellen van een eigen visie op mobiliteitshubs. Dit beleidskader zal een beschrijving geven van wat mobiliteitshubs zijn (en hoe ze daarin verschillen met transferia), de functie ervan in het mobiliteitssysteem en waar deze mobiliteitshubs in Arnhem een zinvolle plek hebben. Hierbij zal ook een koppeling worden gemaakt naar de parkeervisie. Keuzes die daarin worden gemaakt zullen immers gevolgen hebben voor de deze visie.

Jaarverslag 2021

We hebben bijgedragen aan een regionale visie op mobiliteitshubs. Daarop aansluitend zijn wij bezig met het opstellen van een eigen visie op mobiliteitshubs. Dit beleidskader zal een beschrijving geven van wat mobiliteitshubs zijn (en hoe ze daarin verschillen van transferia), de functie ervan in het mobiliteitssysteem en waar deze mobiliteitshubs in Arnhem een zinvolle plek hebben. Hierbij zal ook een koppeling worden gemaakt naar de parkeervisie. Keuzes die daarin worden gemaakt zullen immers gevolgen hebben voor deze visie. Ook wordt er gezorgd voor een goede koppeling met de ontwikkelingen op het gebied van deelvervoer.

Deze pagina is gebouwd op 04/22/2022 14:19:16 met de export van 04/22/2022 08:58:53