Paragrafen

Onderhoud kapitaalgoederen

Actuele kaders

  • Licht op groen’/ over de exploitatie ( raadsbesluit 2004);
  • ‘Het Groen Goed Verdeeld’ (collegebesluit 2006).

Ambitie

  • Doelmatige inzet en beheer van verkeersregelinstallaties (VRI) en andere verkeersmanagementinstallaties zoals het parkeerverwijssysteem en het DBSA (Dynamisch Busstation Systeem Arnhem).
  • Een goede technische staat en functionaliteit, vooral gericht op het handhaven van de verkeersveiligheid en doorstroming.
  • Bijdrage aan leefbaarheid en bereikbaarheid, met een nadruk op het bevorderen van het gebruik van de fiets en het openbaar vervoer.

Planning

Bij reguliere vervangingen worden vanaf 2018 altijd verkeersregelautomaten geplaatst die via de landelijke
standaard kunnen communiceren met voertuigen en smartphones.
Vooralsnog staan voor 2021 de volgende locaties op het programma:

  • Burg. Matsersingel - station Arnhem Zuid;
  • Burg. Matsersingel - Hollandweg;
  • Burg. Matsersingel - Rotterdamsingel;
  • Burg. Matsersingel - Batavierenweg;
  • Burg. Matsersingel - Mr. Stickerstraat;
  • Burg. Matsersingel - Rijksweg-West;
  • Burg. Matsersingel - A325;
  • Westervoortsedijk - Driepoortenweg (3 jaar vervroegd afgeschreven in verband met reconstructie Westervoortsedijk);
  • Westervoortsedijk - Simon Stevinweg (3 jaar vervroegd afgeschreven in verband met reconstructie Westervoortsedijk).

Resultaat 2021

In 2021 zijn de 7 verkeerslichten op de Burg. Matsersingel vervangen volgens planning. Er volgt dit jaar nog een update waarmee ook de netwerkregeling op dit traject weer functioneert. Door vertraging bij het project op de Zevenaarseweg zijn de verkeerslichten op de Westervoortsedijk niet vervangen. Deze worden in februari 2022 alsnog vervangen. Hierdoor zijn de investeringen in 2021 achtergebleven op de begroting. Naast bovenstaande vervangingen is nieuwe software geplaatst in de verkeerslichten op de centrumring vanaf de Sonsbeekweg tot en met het Roermondsplein. De wijziging bestaat uit een optimalisatie van de groene golf en het dynamisch maken van het in- en uitschakelen van de groene golf op basis van drukte. Vooral de overstekende fietsers en voetgangers, maar ook de bussen van het Willemsplein profiteren van het uitschakelen van de groene golf.

Deze pagina is gebouwd op 04/22/2022 14:19:16 met de export van 04/22/2022 08:58:53